مجموعه ما شما را به خرید بهترین محصولات گیاه اسطوخودوس دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

شرکت گیاه اسطوخودوس فرانسوی اعلا

آنچه در این مقاله می خوانید...

راه شناخت گیاه اسطوخودوس فرانسوینرخ گیاه اسطوخودوس فرانسوی اعلا

گیاه اسطوخودوس فرانسوی (اسطوخودوس حقیقی) و گل گاوزبان درجه یک از قرن سیزدهم نزد مردم اروپا شناخته شده بود و در مرکز اروپا گسترش زیادی داشته و موارد استعمال آن نیز فراوان بوده است.

شرکت گیاه اسطوخودوس فرانسوی اعلا

راه شناخت گیاه اسطوخودوس فرانسوی

راه شناخت گیاه اسطوخودوس فرانسوی اسطوخودوس فرانسوی (با گونه های اسپیکا، افیسینالیس و ورا هم نام است) و شربت گیاهی باریج، گیاهی است مدیترانه ای، منشا آن جنوب اروپا گزارش شده است و در جنوب و مرکز ایتالیا، یونان، جنوب فرانسه و اسپانیا در خاکهای سبک شنی و در ارتفاعات ۱۷۰۰ متری از سطح دریا به طور خودرو می روید.

اسطوخودوس فرانسوی حقیقی (غیر دورگ) بوده و بذر تولید می کند . اسطوخودوس فرانسوی گیاهی است چندساله و خشبی، ریشه اصلی آن طویل و چوبی بوده و انشعابهای متراکم و فراوانی دارد و قادر به جذب رطوبت از اعماق ۳ تا ۴ متری زمین می باشد. ساقه ضخیم و قهوه ای رنگ است. قسمت تحتانی ساقه انشعاب های فراوانی دارد و گیاه بسیار متراکم و انبوه به نظر می رسد. شکل ظاهری آن در گیاهان چند ساله شبیه به نیمکره ای است که قطر آن به ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی متر می رسد.

ارتفاع ساقه متفاوت بوده و به سن گیاه و شرایط اقلیمی محل رویش آن بستگی دارد. ارتفاع گیاهان چندساله به ۴۰ تا۶۰ سانتی متر می رسد. برگها به رنگ سبز تیره، نیزه ای شکل و به طور متقابل روی ساقه قرار می گیرند. طول برگها ۳ تا ۵ و عرض آن ۲/۰ تا ۵/۰ سانتی متر است. برگها پوشیده از کرک و حفره های حاوی اسانس می باشد. گلها در انتهای ساقه های گل دهنده به صورت خوشه های مجتمع قرار می گیرند. ساقه های گل دهنده اسطوخودوس فرانسوی غیر منشعب است و ارتفاع آن بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی متر می باشد. گلها به رنگ آبی یا متمایل به بنفش هستند.

برخی از گیاهان ممکن است گلهای سفید رنگ یا بور (قهوه ای روشن) تولید کنند ولی اسانس این گیاهان کیفیت و کمیت نامطلوبی دارند. گونه های مختلف اسطوخودوس گیاهانی چند ساله و خشبی هستند.

تاکنون حدود ۴۸ گونه متعلق به اسطوخودوس یا “لاواند” شناسایی شده استاسانس گلها در مقایسه برگها کیفیت مناسب تری دارند و مقدار آن به نوع گیاه و شرایط اقلیمی محل رویش گیاه بستگی داشته و بین ۵/۰ تا ۵/۱ درصد است . بذرهای اسطوخودوس فرانسوی ۳ الی ۴ سال از قوه رویشی مناسبی برخوردارند. رشد اولیه این گیاه بسیار کند می باشد. گیاهان معمولا از سال اول به گل می روند.

نرخ گیاه اسطوخودوس فرانسوی اعلا

نرخ گیاه اسطوخودوس فرانسوی اعلا در حال حاضر اسطوخودوس در بازار خشکبار و ادویه‌جات کشور در دو نوع اسطوخودوس ایرانی و خارجی وجود دارد که اسطوخودوس خارجی توسط بازرگانی گیاهینه با کیفیت‌ بالا به صورت خشک در بسته‌بندی‌های متنوع به فروش می‌رسد.

شرکت گیاه اسطوخودوس نرخ گیاه اسطوخودوس را تحت تاثیر فاکتورهای مختلف تعیین می‌ کنند. اسطوخودوس خارجی با توجه به مرغوبیت محصول و شناخته‌تر بودن، به صورت خشک برای مصارف مختلف دارویی و دمنوش یا جوشانده استفاده می‌شود و اسطوخودوس‌های ایرانی، معمولا از کیفیت پایین‌تری برخوردار بوده و به صورت خشک در عطاری‌ها عرضه نمی شوند و برای مصارفی چون اسانس‌گیری کاربرد دارند.

.لازم به ذکر است که اسطوخودوس‌های سالم، تازه و خالص در کیسه‌های مختلف برای فروش در عطاری‌ها و مراکز فروش دمنوش‌های گیاهی بسته‌بندی می‌ شوند و از قیمت بالاتری نسبت به اسطوخودوس‌هایی با گل‌های خرد یا اسطوخودوس ایرانی برخوردار هستند.

جعفری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه ما شما را به خرید بهترین محصولات گیاه اسطوخودوس دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید