مجموعه ما شما را به خرید بهترین محصولات گیاه اسطوخودوس دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

تولید گیاه دارویی اسطوخودوس ممتاز

آنچه در این مقاله می خوانید...

مراحل تولید گیاه دارویی اسطوخودوسبازار خرید گیاه دارویی اسطوخودوس ممتاز

اسطوخودوس فرانسوی (با گونه های اسپیکا، افیسینالیس و ورا هم نام است)، گیاهی است مدیترانه ای، منشا آن جنوب اروپا گزارش شده است و در جنوب و مرکز ایتالیا، یونان، جنوب فرانسه و اسپانیا در خاکهای سبک شنی و در ارتفاعات ۱۷۰۰ متری از سطح دریا به طور خودرو می روید. اسطوخودوس فرانسوی حقیقی (غیر دورگ) بوده و بذر تولید می کند .

تولید گیاه دارویی اسطوخودوس ممتاز

مراحل تولید گیاه دارویی اسطوخودوس

مراحل تولید گیاه دارویی اسطوخودوس اسطوخودوس و زیره امسال از گیاهان مناطق خشک و نیمه خشک است. در طول رویش گیاه به تابش نور فراوان و هوای گرم و رطوبت کم نیاز دارد. در این شرایط عملکرد گل، اسانس و همچنین کیفیت اسانس افزایش می یابد. در این مورد تحقیقات نشان می دهد که مقدار و کیفیت اسانس با نور رابطه مستقیمی دارد.

.از آن جا که تولید گیاه دارویی اسطوخودوس ۱۵ تا ۲۰ سال در یک منطقه باقی می ماند، لذا تمام نیازهای غذایی گیاهان باید توسط خاکی که در آن کشت می شود تامین گردد. از این رو، یک سال قبل از کشت زمین را باید آماده نمود. .

کاشت و تکثیر اسطوخودوس فرانسوی توسط بذر یا از طریق رویشی صورت می گیرد

. کشت توسط بذر کشت این گیاه توسط بذر به صورت غیر مستقیم انجام می گیرد. کشت از روش رویشی تکثیر رویشی اسطوخودوس فرانسوی از طریق ریشه دار کردن ساقه های سبز و جوان یا ساقه های خشبی و انتقال آنها به زمین اصلی صورت می گیرد.

مراقب و نگهداری رشد اولیه اسطوخودوس در سال اول رویش بسیار کند است و علفهای هرز می توانند بدون رقابت و به سرعت توسعه یابند. از این رو کنترل علف های هرز قبل از کاشت و تهیه بستر فاقد علف هرز، ضرورت دارد.

برداشت محصول گل های باز شده از بیشترین مقدار اسانس برخوردارند. گل های اسطوخودوس فرانسوی از اواخر بهار پدیدار می شوند. از آنجایی که گیاهان معمولا هفت تا هشت روز در مرحله گلدهی هستند، در سطوح وسیع کشت امکان برداشت آنها در این مدت کوتاه وجود ندارد، بدین جهت از بدو باز شدن گل ها می توان آنها را برداشت کرد.

هنگام برداشت گل ها، ساقه های گل دهنده را باید از مکان مناسب قطع کرد. چنانچه این ساقه ها از نیمه قطع شوند سبب ناهماهنگی در نمو گلها در سالهای بعد می شوند و برداشت محصول را با مشکلات زیادی مواجه می کند. اگر ساقه های گل دهنده پایین تر از حد معمول چیده شوند در کیفیت اسانس نیز تاثیر نامطلوبی بر جای می گذارد. از این رو ساقه های گل ن باید از حدفاصل بین ساقه های برگدار (قسمت فوقانی برگ ها) و قسمت گل دهنده ( ناحیه تحتانی تولید گل) برداشت شوند. ساقه های گل دهنده در سطوح کم کشت با استفاده از داس برداشت می شوند. در حالی که در سطوح وسیع از ماشین برداشت مخصوص استفاده می شود.

بازار خرید گیاه دارویی اسطوخودوس ممتاز

بازار خرید گیاه دارویی اسطوخودوس ممتاز به‌طور قیمت بازار گیاه دارویی اسطوخودوس در بازار محصولات گیاهی، تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی تعیین میشود .لازم به ذکر است که اسطوخودوس‌های سالم، و زیره در بازار تهران تازه و خالص در کیسه‌های مختلف برای فروش در عطاری‌ها و مراکز فروش دمنوش‌های گیاهی بسته‌بندی می‌ شوند و از قیمت بالاتری نسبت به اسطوخودوس‌هایی با گل‌های خرد یا اسطوخودوس ایرانی برخوردار هستند.

همچنین از اسطوخودوس‌هایی با گل‌های خرد و ریز برای تهیه دمنوش‌های کیسه‌ای، عرق‌گیری و اسانس‌گیری استفاده می‌شوند؛ زیرا شکل ظاهری در چنین مصارفی از اهمیت خاصی برخوردار نبوده اما کیفیت محصول مانند اسطوخودوس‌های سالم خواهد بود

جعفری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه ما شما را به خرید بهترین محصولات گیاه اسطوخودوس دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید